Em presente a primàries.

Amb el somriure, el canvi_

Bon dia, em dic Ignasi J. Garcia i Felip, i em presente a les primàries de Compromís per formar part de la llista municipal. Vaig nàixer a Castelló l’any 1978, i he viscut gran part de la meua vida al Raval de Sant Fèlix, sí, al rovell de l’ou, que en diuen alguns; he estudiat al col·legi Bisbe Climent, a l’institut Penyagolosa, i em vaig llicenciar en Humanitats a l’UJI. I ara que em coneixeu un poquet més estaria bé saber que em motiva per estar ací.

Des de l’adolescència vaig sentir la necessitat de lluitar per aquelles coses en les quals creïa; alguns diran que em ficava on no em cridaven, però el cas és que en l’institut vam muntar un col·lectiu que realitzà campanyes a favor del 0,7%, pacifistes i d’objecció de consciència -cal recordar que aleshores els jóvens havíem de fer la mili. En la universitat vam organitzar l’AEN, sindicat d’estudiants que defensava uns principis tan vells i actuals com l’ensenyament de qualitat, públic, gratuït i en català. També vaig formar part del periòdic de contra-informació i en valencià L’Avanç, de la plataforma Salvem el Desert, i he sigut soci del Casal Popular, a més d’accions puntuals en els moviments del No a la Guerra, contra la globalització… Fins que en un moment de la meua vida, em dedique en cos i ànima a aconseguir un treball, una hipoteca i una parella estable, i una volta tinc els dos primer objectius fets, arribe el moment de plantejar-se com seguir contribuint a fer una societat millor, i em decidisc en 2011 a treballar amb Compromís.

I què he fet des del 2011 en Compromís? Doncs per sort tenim una organització que cada vegada està més conscienciada que el canvi en la forma de fer política i l’empoderament de la ciutadania passa per la participació, i aquest projecte dóna moltes possibilitats de participar: en les reunions del grup municipal, on de primera mà hem conegut les mocions dels partits, hem pogut debatre i decidir els posicionaments de Compromís, i aportar idees, que han acabat sent mocions defensades pels nostres regidors, així com conéixer per dins el funcionament del ple. Com a membre de l’executiva que treballa en l’àrea de sectorials tinc un contacte estret amb els grups de treball per crear models de ciutat en l’àmbit socioeducatiu, cultural, esportiu. El grup de treball on més m’he involucrat és el d’urbanisme (vital en la situació que es troba el PGOU en Castelló ara mateix), on arquitectes, enginyers, juristes, ecologistes, urbanistes, associacions d’afectats, m’han fet comprendre que l’urbanisme no són unes línies dibuixades en el despatx d’un constructor, sinó que determina com ens movem, on hi ha escoles, on hi ha un parc, com aprofitem els nostres recursos, en definitiva com fem una ciutat més habitable.

També he sigut els darrers tres anys el representant de Compromís en la plataforma Castelló per la llengua, tot un exemple de treball unitari per un objectiu comú. I he representat a Compromís per Castelló en altres plataformes i actes en moments puntuals.

I per últim he sigut el representant de Compromís en el Consell de Districte Centre, un treball del qual estic molt satisfet ja que he pogut estudiar de prop les estructures de participació que tenim en Castelló, i veure tot el potencial que tenen si sabem fer que recuperen la seua credibilitat.

Una cosa que no us he dit és a què em dedique actualment: sóc treballador estatuari de la Conselleria de Sanitat, de la part administrativa. Des de fa set anys totes les tasques que he desenvolupat han sigut de gestió (recursos humans, contractació, comptabilitat, logística) i durant tot aquest temps he anat acumulant formació especifica respecte a aquests camps. De fet, endinsar-se en lectures “tan apassionants” com un conveni entre la Generalitat i l’Ajuntament, i un informe de l’interventor, i descobrir que les promeses publicades a la premsa no s’anaven a complir, hauria sigut més difícil sense aquesta formació.

I bé, dit açò em presente a primàries amb uns sentiments de vertigen i il·lusió, perquè hi ha molt de treball per fer, i moltes responsabilitats per assumir, si volem transformar a millor aquesta ciutat. Per això us demane que em presteu en la vostra confiança, si el projecte que defense per a Compromís, que ja es pot intuir en aquestes línies, us encoratja per guanyar l’ajuntament i governar per a les persones.

I per últim sols animar-vos a què no us quedeu ací, que exploreu i conegueu als candidats. Podeu veure ací una conferència al voltant de la participació ciutadana que vaig fer en Babel, i saber com parle en públic i quina és la meua proposta. També podeu entrar en la pàgina de Compromís per Castelló i veure sobre els diferents temes que he parlat al llarg d’aquests anys (notes de premsa que per cert van acompanyades d’una foto de quan tenia tres anys i cinc quilos menys), o podeu entrar en el meu bloc (adverteix que està en construcció i desorganitzat), on trobareu diversos articles d’opinió, i podreu saber de primera mà com raone; i, per últim, podeu adreçar-vos a la gent del grup municipal amb qui he estat treballant aquests anys, i preguntar-los, perquè ara mateix el treball en equip, i el compromís en transformar la nostra ciutat, és el nostre millor aval.

IGNASI J. GARCIA I FELIP, candidat a les primàries de Compromís per Castelló

Deixa un comentari